امیدوارم به نصایح برادرانه گوش كند / غلامحسین مظلومی: پرویز مربی خوش‌شانسی است
نوشته شده توسط : alireza


غلامحسین مظلومی، برادر بزرگ پرویز مظلومی و یكی از اعضای كمیته فنی باشگاه استقلال هم قبول دارد كه آبی‌پوشان این روزها با خوش‌شانسی امتیاز جمع می‌كنند. غلامحسین‌خان این موضوع را هم چندان عجیب نمی‌داند كه مدعی است بازی‌هایی هم بوده كه استقلال خیلی‌خوب بازی كرده، اما حریف امتیاز گرفته و بازی را برده است. با وجود این، او برای اینكه مبادا برادرش ناراحت شود، سعی می‌كند در مورد مسایل فنی استقلال كمتر صحبت كرده و بیشتر كلی‌گویی كند.
به عنوان یكی از اعضای كمیته فنی و همچنین پیشكسوتان استقلال، وضعیت این تیم را چطور می‌بینید؟
شرایط خوب است، مشكل خاصی وجود ندارد. تمرینات منظم برگزار می‌شود و كارها طبق برنامه پیش می‌رود. اما خب با توجه به بازی‌های سنگینی كه در پیش داریم، بچه‌ها باید تلاش و انگیزه خود را دوچندان كنند.
اما استقلال این روزها خوب بازی نمی‌كند.
تیم براساس هدف‌گذاری كه ابتدای فصل انجام شد پیش می‌رود و تا به حال هم خوب امتیاز جمع كردیم و نتیجه گرفتیم. به هر حال بازی‌هایی هم بوده كه استقلال آنقدر خوب بازی كرده و برتر از حریف بوده، اما باخته و سه امتیاز را از دست داده است.
در فوتبال بیش از هر چیز مهم كسب امتیاز است. اگر استقلال یا هر تیم دیگری خوب بازی كند اما ببازد، كسی آنها را تحسین نخواهد كرد. اما با این وجود كادر فنی در تلاش است برای جلب رضایت هواداران تیم علاوه بر كسب پیروزی بتواند بازی زیبا و هجومی هم به نمایش بگذارد.
خودتان مشكل استقلال و بد بازی كردن تیم را چگونه تحلیل می‌كنید؟
به هر حال پرویزخان به تیم و بچه‌ها نزدیك‌تر است تا ما و بهتر می‌تواند به مشكل پی برده و آن را حل كند. مشكلاتی وجود دارد كه كادر فنی هم خودش به آنها واقف است. مثلا برخی از بازیكنان در یك بازی به نسبت بازی قبل دچار افت می‌شوند.
یعنی از یك بازیكن در چند بازی چند عملكرد متفاوت مشاهده می‌كنیم. در یك مسابقه عالی است، در یك بازی متوسط و در یك بازی دیگر ضعیف بازی می‌كند. البته این چیزها را می‌توان حل كرد. اگر در تیم اختلاف‌نظر پیش بیاید، اوضاع خراب می‌شود. بچه‌ها باید تلاش كنند و تیم‌های شهرستانی را دست‌كم نگیرند. اگر با این تفكر به میدان بروند و مغرور نشوند، اوضاع استقلال در زمین مسابقه خیلی بهتر می‌شود. در فوتبال امروز هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و هر تیمی كه در زمین مسابقه تلاش و دوندگی بیشتری داشته باشد، می‌برد. این موضوع هم در گرو یك‌دلی، اتحاد، صمیمیت، خواستن و میل به موفقیت تحقق پیدا می‌كند.
به عنوان برادر بزرگ‌تر و عضو كمیته فنی به پرویز مظلومی كمك و مشاوره می‌دهید؟
به عنوان عضو كمیته فنی نظرات خودم را می‌گویم. اما خب حرف اول و آخر را پرویزخان می‌زند. به عنوان برادر دوست دارم به او كمك كنم و موفقیت پرویز و تیمش را ببینم. هر زمان كه او بخواهد به عنوان برادر در خدمتش هستم و كمكش می‌كنم. موفقیت او افتخار خانواده من و خانواده مظلومی است. پرویزخان جایگاه ویژه‌ای برای من دارد. هواداران من را در كوچه و خیابان می‌بینند و درد دل می‌كنند، آنها انتظار دارند تا استقلال زیبا و هجومی بازی كند و پرگل هم ببرد. وقتی من را در خیابان می‌بینند، سوال می‌كنند كه چرا استقلال این‌طور بازی می‌كند و نگران هستند. به هر حال طرفداران اعتبار و معیار فوتبال هستند.
در این بازی آخر كه شاهین حسابی استقلال را اذیت كرد.
بله، استقلال مقابل شاهین به‌ویژه در نیمه دوم خیلی ضعیف بازی كرد و مقابل این تیم بد كار كردیم. حدود دو، سه بازی می‌شود كه تیم شادابی لازم را ندارد و باوجود نتیجه گرفتن خوب بازی نمی‌كند. در این بازی‌ها شانس آوردیم. كمتر مربی از این شانس‌ها می‌آورد، اما پرویزخان ما از شانس خوبی برخوردار است. شاهین در 10، 15 دقیقه پایانی خوب روی دروازه ما فشار آورد. اما درد این تیم همان درد فوتبال ما است. متاسفانه این روزها در فوتبال ایران مهاجمان ما نمی‌توانند توپ‌های خیلی ساده را هم در جریان بازی تبدیل به گل كنند و فرصت‌های بسیار عالی گلزنی به بدترین شكل ممكن از دست می‌دهند. همین استقلال را ببینید كه از ابتدای فصل چه فرصت‌های عالی مقابل دروازه حریفان را تبدیل به گل نكرده است. مهاجم گل‌نزن یك تیم و یك مربی را به چالش می‌كشد و بدبخت می‌كند.
به عنوان برادر بزرگتر باید در این روزها بیشتر هوای پرویز مظلومی را داشته باشید. به نظر می‌رسد او به كمك شما نیاز دارد؟
هر كمكی كه پرویزخان بخواهد در خدمتش هستم و انجام می‌دهم. گفتم كه نتیجه گرفتن پرویز برای خانواده ما افتخار است و ما همگی دوست داریم و آرزو می‌كنیم در استقلال موفق باشد. دوست دارم پرویز ببرد و مایه افتخارم شود، نه اینكه خدایی نكرده ببازد كه باعث سرافكندگی من هم خواهد بود. هواداران نگران هستند و دوست دارند استقلال شرایط بهتری داشته باشد. ما هم تمام درد دل هواداران را به پرویزخان انتقال می‌دهیم. امیدوارم پرویز هم به نصایح برادرانه من گوش كند و دست پر از میدان خارج شود.





:: موضوعات مرتبط: خبرهای کادر فنی , حرف های کادر فنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: