زلزله 10 ریشتری در استقلال تهران!
نوشته شده توسط : alireza
یوفا: با خبرهایی که منتشر می شود، به نظر نمی رسد در آستانه قرعه کشی دور جدید لیگ قهرمانان آسیا، پر تماشاگر ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا روزهای خوب و خوشی را در انتظار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار یوفا فارسی از تهران، خبر مذاکره امیر قلعه نوعی با یک تیم شهرستانی و به موازات آن قهرهای پنهان و آشکار در استقلال تهران بیشترین سطح توجه فوتبالی ها را به خود جلب کرده است.


قلعه نوعی که رفتن ساکت را در نیم فصل جدی گرفته، با بازار گرمی مرسوم خود و البته نیم نگاهی به استقلال در حال ارزیابی فضای موجود برای تهدید اصفهانی ها و البته بهانه تراشی برای اخراج و دریافت کل قرارداد چند صد میلیونی خود می باشد.

قلعه نوعی با دادن گرای تیم شهرستانی برای فصل بعد هم اصفهانی ها را ترسانده و هم طوری ژست گرفته که آمدن احتمالی او به استقلال ربطی به لابی هیات مدیره برکنار شده دو سال پیش ارتباط نداشته باشد و تجربه تلخ "بچه" که در تیم ملی گریبانگیر او شد، درد سرساز نشود.

اما در این میان قریب و منزوی که دو چهره حذف شده از هیات مدیره و مدیریت داخلی استقلال بودند، در حال رایزنی های گسترده و گرفتن رضایت امیدوار رضایی و ایجاد واسطه از او برای رسیدن به سعیدلو هستند تا بتوانند در لیست هیات مدیره استقلال قرار گرفته و پس از آن کودتای کامل را در استقلال اجرا کنند.

آمدن قریب، منزوی و پس از آن قلعه نوعی مساوی با رفتن فتح الله زاده، پورحیدری، حجازی و مظلومی است، اما به نظر مدیرعامل استقلال با قرار ناهاری که سه هفته پیش با قلعه نوعی بوده و توافق هایی که حتی حساسیت تماشاگران استقلال را برانگیخته، قصد دارد با تحلیل رفاقت با قریب و ارتباط دوستانه با منزوی به دنبال معامله ای برای ماندن در راس مدیرعاملی استقلال باشد!

قهر پنهان حجازی و قهر آشکار پورحیدری و حالا تهدید به کناره گیری مظلومی شدت فشارها را در باشگاه استقلال به شدت بالا برده و بعید است این وضعیت بتواند آرامش قبلی این تیم را که پس از دربی به لنگر آرامش تبدیل شده بود را همچنان حفظ کند.

با این حال پس از تهدید فتح الله زاده توسط برخی افراد متنفذ در استقلال این جریان موجب شده که برخی تماس ها با پورحیدری برقرار شده تا وی فردا صبح (چهارشنبه) از اراک به تهران بازگردد، البته این را نمی توان منکر تصور خالی کردن پشت تیم فنی و کادر مربیگری باشگاه توسط فتح الله زاده ندانست.

به نظر فتح الله زاده در ماه های اخیر با مشکلات مالی و پرداخت نشدن هزینه های جنبی باشگاه سعی کرده دست مدیران دور و بر خود را بسته و هر زمان را برای تسویه حساب و خواستن عذر آنها فراهم کند.

از طرفی اطرافیان فتح الله به شدت از مدل برخوردهای وی در زمان وعده دادن و زمان عمل شکایت دارند و این موضوع باعث دور شدن روز به روز چهره های موثر برای استقلال شده است.

اما نکته جالب در اصفهان شکل گرفته که اصفهانی ها بی توجه به وضعیت فوتبال شهر خودشان و مشکلات بزرگتری مانند ورزشگاه "نقش جهان" تمام تلاش خود را برای کنار گذاشتن مدیرعامل سپاهان و آوردن سرمربی نزدیک به خواسته های هواداران مخالف قلعه نوعی به کار بسته اند.

اصفهانی های زرنگ حتی توپخانه انتقادات سیاسی را هم از نمایندگان تهران تدارک دیدند تا به راحتی سرمربی کم حوصله و عصبانی سپاهان را در درگیری های سیاسی وارد کنند.

با این حال خنده های مرموز در اصفهان و بازار گرمی قلعه نوعی نشان می دهد، هیچ راهی برای نتیجه نگرفتن جز حضور این مربی در تهران واقعی تر به نظر نمی رسد.

حتی با وجود اینکه تراکتورسازی هم به دلیل تهدید های جدی کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در مورد منشوری شدن سرمربی دردسرساز خود، به شدت دنبال واسطه های گوناگون برای گرفتن نظر مثبت قلعه نوعی است تا شخصیت ویژه ای را روی نیمکت قرمزپوشان تبریزی بیاورند، بازهم تصور خواب و خیال قلعه نوعی برای استقلال واقعی تر است.

باید دید آیا فتح الله زاده که با توجیه پروژه عمرانی کمپ استقلال در حال تثبیت جایگاه خود بوده و می تواند با مشکلات سفرهای متعدد خارجی و بحران مالی سرانجام حکم مدیرعاملی خود را بگیرد، یا چهره های در تلاش ورود به هیات مدیره با کنار گذاشتن وی و آوردن گزینه خود و بازگشت قلعه نوعی به هدف خود می رسند، یا همه این تحلیل ها و پیش بینی ها با حضور گروه دیگری در هیات مدیره و سکان هدایت باشگاه با همین کادر فنی و مربیگری نقش بر آب خواهد شد.

اما آنچه نباید فراموش کرد تمام گروه های برشمره از لابی پنهان هیات مدیره در آرزو برای حضور در باشگاه استقلال گرفته تا قلعه نوعی و مدیران فعلی باشگاه به خوبی از قدرت پنهان سکوهای استقلال که در فصل اخیر حکم آتشفشان خاموش را پیدا کرده اطلاع دارند.

نتیجه گرفتن استقلال دلیلی بوده که بهانه ای برای برکناری و کودتا فراهم نشود، اما باید دید واکنش سکوهای آرام آبی که بزرگترین دردسر برای بازی سیاسی در حاشیه استقلال و باعث نیمه کاره و نقش بر آب شدن تحلیل ها می شود، در برابر این تغییرات چه واکنشی نشان می دهد.





:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , ,
:: برچسب‌ها: یوفا , زلزله ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 13 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: