پرده ی آخر از نیم فصل اول برای لاجوردی پوشان پایتخت….
نوشته شده توسط : alireza


مدیرکلوب:دیروز هیچ چیز مانع پیروزی استقلال نشد حتی هوای آلوده ی تهران. رویش سه گل آبی در هوای آلوده حاصل كار تیم استقلال بود.استقلال دیروز در آزادی میزبان پاس همدان بود.پاس تا قبل از دیدار با استقلال از 16 بازی گذشته ی خود صاحب 4 برد و6 تساوی و 6 باخت شده بود. و دیروز هفتمین شكست را از تیم استقلال پذیرا شد . تا با این نتیجه سردار ملاحی و اصغر مدیر روستا از سمت های خود كناره گیری كنند. . پاسی كه با آمدن مدیر روستا بهتر نتیجه گرفته بود.این تیم توانسته بود مس , پیكان , وتراكتور سازی را ببرد. وبا پرسپولیس وفولاد شهرداری تبریز ملوان ,نفت وسایپا مساوی كند .كه در نوع خود نتایج قابل قبولی بود.اما اینبار حریفش استقلال بود. استقلالی كه به زعم سرمربی اش باید بازی های خانگی را ببرد وخارج از خانه حداقل مساوی بگیرد تا قهرمانی را از دست ندهد.
استقلال پس از مصدومیت محمد محمدی در بازی با ملوان دیروز وحید طالب لو را درون دروازه داشت. طالبلویی كه این روزها حرف و حدیث رفتن یا ماندنش در استقلال نقل محافل ورزشی است. طالبلویی كه روزی دروازبان شماره یك تیم ملی بود ولی مدتهاست كه نا مطمئن نشان میدهد.وگاها اشتباهات بزرگی از او درون دروازه دیده میشود . اما با این حال هواداران هنوز هم به او اعتقاد دارند و از او حمایت میكنند. ورفتنش را برای خود او وتیم اشتباهی مرگبار میدانند.آرایش خط دفاعی استقلال در غیاب حنیف عمران زاده ی سه كارته به این ترتیب بود كه پژمان منتظری و امیر حسین صادقی در قلب دفاع,مهدی امیر آبادی در سمت راست و جواد شیر زاد در سمت چپ خط دفاعی انجام وظیفه میكردند. كه البته اشتباهات فاحشی داشتند. بیش از حد به بازیكنان حریف اجازه ی پیشروی میدهند.درخط هافبك كیا رحمتی هافبك دفاعی و مجتبی جباری و ایمان مبعلی و اسماعیل شریفات قرار داشتند.ودر خط حمله فرهاد مجیدی و آرش برهانی به بازی گرفته شده بودند.استقلال بازی را منطقی و با فكر شروع كرد و خیلی زود بر بازی سوار شد . در دقیقه ی 35 بازی روی نفوذ امیر آبادی با یك پاس دقیق و عالی شریفات در 18 قدم پاس صاحب توپ شد وبهترین استفاده را از این توپ برد وبا یك ضربه ی فنی وزیبا توپ را روانه ی دروازه ی اسلامیان كرد .كه توپ پس از برخورد با تیر عمودی دروازه به درون دروازه رفت واستقلال یك بر صفر جلو افتاد.وخوشحالی را به نیمكت استقلال وهوادارانش هدیه داد. اما این خوشحالی دو دقیقه بیشتر طول نكشید وپاس در دقیقه ی 37 بازی روی اشتباه خط دفاعی استقلال با ضربه ی حمید كاظمی به گل تساوی دست پیدا كرد. اما این پایان كار نبود .پس از گل تساوی برای دقایقی چیزی كه بیشتر از هر چیز دیگر نمود داشت پاسهای اشتباهی بود كه از سوی بازیكنان هر دو تیم رد و بدل میشد. .اما كم كم استقلالی ها خود را جمع و جور كردند و در دقیقه ی 47 بازی ( وقت تلف شده ی نیمه ی اول ) روی پاس خوب جباری آرش برهانی صاحب توپ شد و بر خلاف بازی های دیگر با دور زدن مدافع مستقیم خود توپ را وارد دروازه ی پاس كرد تا فریاد های آرش آقای گل قلب ورزشگاه آزادی را بلرزاندو استقلال نیمه ی اول را با برد به رختكن برود.
نیمه ی دوم هر دوتیم بازی پایاپایی انجام دادند.واستقلال صاحب چند موقعیت شد كه با عجله و بی دقتی بازیكنان هدر رفتند. در چند صحنه داور ی بازی عملكرد ضعیفی داشت و خطا روی بازیكنان استقلال را نمیگرفت . همین باعث شده بود كه بازیكنان پاس خشن بازی كنند.حتی خطای محرز روی فرهاد را هم نادیده گرفت كه باعث عصبانیت فرهاد شده بود. بالاخره در دقیقه ی 82 استقلال صاحب یك ضربه ی آزاد شد كه مبعلی در زدن این این ضربات تخصص دارد. اصلا انگار نقطه ی فرود توپ را كاملا از قبل محاسبه میكند. ایمان ضربه ی فنی و زیبایی را ارسال كرد و آرش برهانی با ضربه ی سر توپ را دور از دستان اسلامیان وارد دروازه كرد.تا خوشحالی بیش از حدی را به هواداران ونیمكت تیم هدیه كند .هواداران بیشتر از به ثمر رسیدن گل سوم از گلزنی آرش برهانی خوشحال بودند. چرا كه شاید آرش بتواند با این گلها خود را از زیر فشار منتقدان خارج كند.7 دقیقه بعد از گل سوم استقلال بازیكن تعویضی پاس شاه علیدوست با استفاده از آشفتگی خط دفاع استقلال با یك بغل پای فنی گل دوم پاس را به ثمر رساند تا درنهایت بازی با نتیجه ی 3 بر 2 به نفع آبی پوشان پایان برسد.
چند نكته ی قابل توجه در این بازی : 1. حضور موثر مجتبی جباری در خط هافبك تیم باعث روان تر شدن حركت تیمی استقلال شده بود.بودن جباری در زمین یعنی تپش قلب تیم استقلال .امیدواریم جباری همیشه سرحال وسالم باشد .چون در این صورت بیشتر دغدغه های مظلومی پایان خواهد پذیرفت.
2. حضور فرهاد در خط حمله ی استقلال باعث میشود كه خط حمله نفس بكشد ...حركت كند و گل بزند.وخلاصه همه كار بكند.و مدام دفاع حریف را آزار دهد.واین یعنی زنگ خطر برای مسئولان استقلال.
جباری متاسفانه از شانس بد خودش یا بخت بد مظلومی تقریبا هر دو بازی یكبار مصدوم است.و نمیتوان روی جباری حساب طولانی مدت باز كرد.مورد بعدی در مورد كاپیتان تیم فرهاد است كه دیر یا زود استقلال او را هم از دست میدهد.همه میدانیم كه سالهای آخر بازی فرهاد است .فرهاد تا چند سال دیگر میتواند برای استقلال این چنین بازی كند و دیر یا زود خداحافظی میكند.مسئولان باید به طور جدی به فكر یك جایگزین مطمئن برای فرهاد و جباری باشند.
3.استقلال بازدن 28 گل دارای بهترین خط حمله ی لیگ و با دریافت 20 گل دارای یكی از سیستم های دفاعی ضعیف است .واین یعنی مظلومی باید یك تعادل بین خط حمله ودفاع ایجاد كند چرا كه فشردگی وحساسیت بازی ها در نیم فصل دوم بیشتر خواهد بود وممكن است سرنوشت قهرمانی به یك یا دو بازی گره بخورد و اشتباهاتی این چنین مرگبار خواهد بود.





:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , ,
:: برچسب‌ها: نیم فصل , استقلال ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 14 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: