بررسی حریفان استقلال در گروه B لیگ قهرمانان؛ رویارویی مظلومی و والتر زنگا
نوشته شده توسط : alireza

تیم استقلال تهران در فصل 2011 لیگ قهرمانان آسیا چهارمین حضور خود را تجربه می کند و در گروه دوم با تیم های پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان همگروه شد و تیم سوم نیز از بین تیمهای حاضر در مرحله پلی اف مشخص خواهد شد.

النصر عربستان: غول قدیمی فوتبال عربستان که در سال های اخیر با سرمایه گذاری فراوان قدم در راه بزرگی گذاشته است، فصل قبل در لیگ عربستان سوم شد و این فصل نیز فعلا در رده چهارم ایستاده است. شوالیه های نجد( لقب النصر) از سال 1995 قهرمان عربستان نشده اند و این برای اولین بار است که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر می شوند. البته این تیم سابقه حضور در جام باشگاههای جهان در سال 2000 و بازی با رئال مادرید را نیز دارد.

والتر زنگای معروف از 7 ماه پیش هدایت این تیم را بر عهده گرفته و دو ملی پوش رومانیایی؛ پتر اویدیو و رضوان کوچیس از معروفترین بازیکنان النصر هستند. یک بازیکن آرژانتینی و جاناتان مک کین استرالیایی دیگر بازیکنان خارجی این تیم هستند. حسین عبدالغنی معروف هم تنها ملی پوش حال حاضر النصر و کاپیتان این تیم است.

پاختاکور ازبکستان: قهرمان 8 دوره لیگ ازبکستان در سال های اخیر با حضور تیم قدرتمند بنیادکار به تیم دوم ازبکستان تبدیل شده است. پاختاکور یک رکورد جالب دارد و آن هم اینکه در همه ادوار لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است و دو بار نیز به مرحله نیمه نهایی راه یافته است. روشن حیدراف به روال چند سال اخیر سرمربی این تیم است و در حال حاضر این تیم فقط دو بازیکن در تیم ملی دارد که الکساندر جنریخ سرشناس ترین آنهاست و اودیل احمداف نیز کاپیتان پاختاکور است.

پاختاکور در فصل گذشته لیگ ازبکستان دوم شد و در جام حذفی نیز در مرحله نیمه نهایی حذف شد. پاختاکور در سال های اخیر بارها مقابل تیمهای ایرانی مثل سپاهان، ذوب آهن، پرسپولیس، فولاد و صبا بازی کرده است و همیشه حریف سرسختی برای آنها بخصوص در تاشکند بوده است.

تیم برنده پلی اف غرب: حریف سوم استقلال از مرحله پلی اف مشخص می شود. در این مرحله تیم السد قطر با الاتحاد سوریه روبرو می شود و برنده این بازی با دمپوی هند مسابقه می دهد تا حریف استقلال مشخص شود. با توجه به قدرت تیم های این مرحله می توان پیش بینی کرد که السد حریف احتمالی استقلال خواهد بود. السد با کاسمین الارویو رومانیایی فصل قبل در لیگ قطر دوم شد و 6 بار نیز سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. اما الاتحاد نیز همین ماه قبل بود که قهرمان جام AFC کاپ شد و تیم قدرتمندی محسوب می شود که قطعا استقلالی ها ترجیح می دهند با این تیم روبرو شوند تا السد. هر چند که نباید از تیم دمپوی هند غافل شد که در سال های اخیر چندین بار قهرمان لیگ هند شده است.

نکته: استقلال برای اولین بار در تاریخ حضور در رقابتهای آسیایی با تیم های النصر و پاختاکور روبرو می شود. استقلال با السد قبلا در آسیا روبرو شده است، اما با الاتحاد سوریه نیز دیداری نداشته است.

پیش بینی: استقلال در آسانترین گروه ممکن قرار گرفته است. به احتمال زیاد باید شاهد صعود استقلال و النصر عربستان از این گروه بود. پاختاکور در سال های اخیر به شدت تضعیف شده و آن تیم قدرتمند سابق نیست.





:: موضوعات مرتبط: خبرهای کادر فنی , خبر های تیم ما , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: