اهمیت پند گرفتن از شکست ( در حاشیه باخت استقلال )
نوشته شده توسط : alireza

بعد از بازی آن هم یک شکست معمولا به یک سری جملات کلی اشاره می شود تیم بد بود ! امروز روز ما نبود ! یک نیمه خوب بودیم ویک نیمه بد بچه ها خواسته های ما را پیاده نکردند بد شانس بودیم یا اینکه داوری مشکل داشت ولی هیچ گاه ندیده ام در هیچ مقطعی حتی در رده های ملی به صورت کارشناسی و اصولی بررسی شکست صورت گیرد . این بررسی لزومی ندارد که علنی باشد بلکه باید تیم ها در کادر فنی و کمیته فنی خود به این بررسی بپردازند . ولی در فوتبال ما می گویند : این شکست را فراموش کرده ایم و به فکر بازی بعدی هستیم ! و فراموش می کنیم که بزرگان از شکست ها درس می گیرند . پس نباید کسی که ادعای بزرگی دارد یا از جایگاه یک تیم بزرگ دفاع می کند سخنان این گونه بگوید .
اصولا آنچه باعث شد کادر فنی رسانه ها و روزنامه های قرمزدوست در نظر من در این دوره از لیگ برتر کوچک بیایند باخت های آن ها نبود بلکه نحوه برخورد با باخت های آن ها بود تیمی که در دقیقه شش گل می خورد اشتباه داوری زمین و زمان و همه چیز را مقصر می داند و حتی شکست هفته ی قبلش برابر ملوان را باز به داور نسبت می دهد این تیم از دیدگاه من نمی تواند خود را بزرگ بنامد ! چون ارایه تحلیل شکست نمی کنند . تیم ملی نوجوانان حذف می شود بحث ها به معضلات باند بازی در انتخاب سرمربی آن کشیده می شود در حالی که خود همان گزارشگران و برنامه سازان چندان هم بدون باند بازی به سیمای متمول مثلا ملی راه نیافته اند اگر صادق باشند . تیم ملی جوانان برای چه حذف شد ؟ آن تیم که از دیدگاه شما مشکل مشابه را نداشت ؟
تحلیل کارشناسی مشکلات بازی مس کرمان و صبای قم در این است که چرا لهجه ی ساسانی سرپرست مس کرمانی نیست !؟
همه چیز باید جای خودش قرار بگیرد تحلیل داوری نباید تحلیل فنی را نابود کند . رئال 2 بر 2 با میلان مساوی کرد . گل دوم میلان صد در صد آفساید بود . ( دوربین دقیقا از جایگاه یک کمک داور صحنه را به تصویر کشید ) هیچکدام از رئالی ها در جریان بازی اعتراض نکردند طوری که هیچکس تصور نمی کرد گلی مردود به ثمر رسیده است . حتی اگر اعتراض هم می کردند مسئله ای نبود چون وقتی توپ به وسط زمین آمد همه چیز پایان یافت . وقت کشی ناشیانه میلانی ها هم سرانجامی نداشت و تیم پا به سن گذاشته میلان در آخرین دقیقه بازی تسلیم شد . بازی دو بر دو تمام شد و بازیکنان هر دو تیم با تیم داوران دست می دهند و تمام ! حال ، کمیته داوران یوفا می داند که با داوری آن بازی در درون مجموعه خود چگونه برخورد کند . ( ضمن آنکه جایگاه انسانی او را بسیار عالی حفظ خواهد کرد ) بازیکنان رئال هم در همان بازی جواب بی عدالتی در آن صحنه را دادند . هر چند که فوتبال یک ورزش است و دادگاه نیست .
حال به بازی امروز می رسیم استقلال بازی را باخت ولی هنوز فرصت ها بسیار است اگر از گذشته پند گرفته شود .
قبل از بازی در گزارشی که بخش قابل توجه آن را آمار عملکرد نفت تشکیل می داد مطالبی را عنوان کرده بودم که متاسفانه گویا کادر فنی استقلال در تحلیل خود و یا در نحوه محاسبات خود روی آن اطلاعات برنامه ریزی صورت نداده بودند .
امید شریفی نسب – رسول نوید کیا – روح اله عرب و ذوالفنون مربع نسبتا آزاد نفت بودند که استقلال را خیلی آزار دادند و در حالی که به نظر می رسید استقلال توانسته کارایی عرب بهترین گلزن نفت را کمی مهار کند مهاجم در سایه نفت ساکی از فضا های به وجود آمده استفاده کرد و روی اشتباه مدافع و دروازه بان در دقیقه 28 گل اول را زد . و در مواقع دیگر به بازی سازی هم روی آورد .
لئون پاچاجیان با ورود خود میانه زمین نفت را به خوبی اداره کرد و در کنار شریفی نسب مخصوصا 20 دقیقه پایانی مناسبی یرای حفظ توپ و نتیجه برای نفت ایجاد کردند . همان طور که قبلا اشاره رفت او جزو ده بازیکن برتر تاریخ نفت آبادان در سایت ویکی پدیا ذکر شده است . که بعد از رهایی از مصدومیت ذکر شده بود که به این بازی می رسد ؛ در دقیقه 75 گل دوم را هم زد . ( در یک ضد حمله )
عدم توجه به این نحوه بازی نفت در حالی که در بازی های قبل سابقه داشته است از کادر فنی استقلال جای تعجب است .
نفت در لحظاتی گل زد که در آمار قبلی هم بهترین عملکرد گل زنی را در همین لحظات داشته است .
نفت به خواسته های خود رسید روند گلزنی خود در محدوده دو گل را حفظ کرد به سه امتیاز خانگی رسید و در جدول صعود کرد تا در بازی بعدی اگر نتیجه مناسب نگیرد کماکان این بالانس جزو هفت تیم برتر بودن را حفظ کند .
همان طور که گفتم باید آسان از قضایا نگذشت من به همین جا اکتفا می کنم و پس از بازبینی مجدد بازی سعی می کنم گزارشی از نکات مثبت و منفی استقلال بیان کنم و امیدوارم در حد سخنان یک دوستدار فوتبال حرف هایمان مورد توجه مسئولان تیم استقلال تهران قرار گیرد . که در غیر این صورت حرف های ما آب در هاون کوبیدن است !

لطفا حقوق نویسنده و سایت رعایت گردد - با تشکر تحلیلگر - 13 آبان 1389


* لئون پاچاجیان پس از زدن گل - تصویربرداران و گزارشگران بی طرف ! ورزشی و فاصله تا خط کنار زمین را مشاهده می کنید !





:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 14 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: